20 Ağustos 2017
Seyahatteyken de sağlıklı beslenebilirsiniz
16 Şubat 2017
Seyahat ederken çoğu kişinin beslenme düzeni alt üst olur. Ancak doğru seçimler yaparak seyahatte de formunuzu korumanız mümkün.

Yolculuklarda beslenme alışkanlığında bazı değişiklikler meydana gelebiliyor. Ancak belirli noktalara dikkat edilmesi durumunda bu kilo sorunu yaşamadan üstelik sağlıklı bir şekilde seyahatinizi tamamlayabilirsiniz.

1. Bol miktarda sıvı tüketin

Su, meyve suyu, bitki çayları, asit ve şeker içermeyen içecekler iyi bir yol arkadaşı olabilir. Yolculuğunuz esnasında asitli içecekleri, çay ve kahve gibi ürünleri tüketmemeye çalışın. Çünkü bu içecekler vücudunuzdan suyun atılmasını hızlandırır. Taze sıkılmış meyve suları, ıhlamur, adaçayı gibi bitki çayları seyahatler için idealdir.

2. Şekerleme değil meyve

Otobüs, uçak ve gemi yolculuklarında şekerleme tüketimi artış gösterebilir. Ancak bu yiyecekler fazla kalori içerdiği için size fazla kilo olarak geri döner. Seyahatlerde çok sık hareket edemediğinizi de düşünürseniz, çikolata, şekerleme ve bisküvi gibi yiyecekler beslenme düzeninizi sekteye uğratabilir. Bunun yerine elma, muz, armut, gibi meyveleri ya da yüksek lif oranına sahip kuru meyveleri tercih edebilirsiniz.

3. Tahıl ürünleri almaya çalışın

Tam buğday ve çavdar ekmeği gibi tahıl yönünde zengin olan besinler, öğünlerinizde veya yolculuk esnasında alınabilecek en sağlıklı gıdaların başında yer alır. Bu ürünlerden yapılan ekmeklerle sebzeli sandviçler hazırlayabilir ve sağlıklı atıştırmalıklarla kilonuzu koruyabilirsiniz.

4. Az ve sık öğünler

Yolculuğunuzun süresine bağlı olarak öğünlerinizi az yiyerek geçiştirebilir fakat daha sık yiyerek enerji ve kalori dengenizi kurabilirsiniz. Öğünler arasında uzun aralıklar bırakırsanız, molalarda veya varışlarda büyük porsiyonları ister istemez tercih edebilirsiniz. Bu durum da özellikle kalp ve şeker hastaları için sorunlara yol açabilir.

5. Protein alımı ihmal edilmemeli

Yolculuk öncesindeki öğünler ihmal edilmemelidir. Seyahatiniz esnasında yemek yemeniz söz konusu değilse protein ağırlıklı ürünleri seçmelisiniz. Izgara şeklinde tavuk, balık veya az yağlı kırmızı et iyi tercihler olabilir. Bununla birlikte ıspanak, brokoli gibi yeşil sebzeler ve sebze yemekleri uzun süreli tokluk sağlar ve sağlıklıdır.

6. Alkollü içeceklerden uzak durun

Özellikle tren ve uçak yolculuklarında menülerde alkol çeşitleri bulunur. Yolcuklarda alkol yerine meyve sularını tercih edebilirsiniz. Alkollü içecekler, kalori bakımından da zengin olduğu için kilonuza etki edebilir.